سنگ شکن معدن

دستگاه سنگ شکن اردبیل

دستگاه سنگ شکن اردبیل

در ابتدای کلام، جهت آشنایی افرادی که شناختی از دستگاه سنگ شکن ندارند، مختصر توضیحی ارائه می کنیم، درواقع دستگاه سنگ شکن به دستگاه هایی که در فراوری مواد معدنی جهت خرد کردن مواد اولیه استخراج شده از معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه های سنگ شکن می گویند. سنگ شکن ها مواد اولیه استخراج شده از معدن را خرد کرده تا به ابعاد دلخواه موردنیاز برسند.

نوشته های مشابه

سنگ شکن ها وظیفه کوچک کردن اندازه مواد معدنی و سنگ ها تا حدی که بتوان از آنها برای مراحل بعدی تولید استفاده کرد را بر عهده دارند. سنگ ها از نظر فرسایش ، سختی، ابعاد و میزان رطوبت متفاوت هستند و اینها عواملی است که باید به هنگام انتخاب نوع سنگ شکن مورد توجه قرار داد.

در حال حاضر، صنعت داخلی کشور به قدری توسعه یافته است که اغلب دستگاه و موارد مورد نیاز کشور، توسط متخصصان و صنعت گران داخلی، طراحی و تولید می گردد. یکی از بهترین های تولید و طراحی دستگاه سنگ شکن در کشور، در استان اردبیل واقع است که بهترین، دقیق ترین و با کیفیت ترین دستگاه سنگ شکن را طراحی و تولید کرده اند و در اختیار افراد مشغول در این حیطه قرار داده اند.

هدف از ارائه این مطالب، شناساندن توانایی های داخلی کشور در تولید، توسعه، طراحی و ارائه محصولات با کیفیت در تمام قشرهای شغلی است که بدون دغدغه به تولید و توزیع اقدام کنند.

انواع دستگاه سنگ شکن

سنگ شکن‌ها  بر حسب نوع استفاده تقسیم بندی می شوند . دسته بندی های متفاوتی برای سنگ شکن ها وجود دارد.

سنگ شکن فکی: این سنگ شکن کانی‌های درشت و بزرگ( بزرگتر از ۲۰ سانتیمتر)که از عهده سایر سنگ شکن ها خارج است را خرد کرده و برای خردایش بیشتر به دستگاه های سنگ شکن نظیر سنگ شکن های ضربه ای تحویل می دهد.

سنگ شکن ضربه ای: از این سنگن شکن جهت خرد کردن کانی هایی با ابعادی کوچکتر از ۲۰۰ میلی متر و یا بعضا تا ۴۰۰ میلی متر (بسته به ابعاد سنگ شکن) و از سیستم چکش و سندان برای خردایش مصالح استفاده می شود، به طوری که چکش ها متحرک و سندان ها ثابت هستند.

سنگ شکن ضربه ای به جهت ساختار کاربردهای زیادی دارد. نحوه عملکرد آن بدین صورت می باشد که سنگها از دهانه ورودی  روی چکشهایی که درحال چرخش هستند می افتند و  پس از چندین ضربه و کمی خرد شدن به اطاقک خرد کننده برگشت داده می شوند و از آنجا مجددا روی چکشها می افتند و این عمل آنقدر تکرار می شود که سنگها به اندازه کافی خرد شده و از دهانه خروجی خارج می شود.در این دستگاه ها سنگ ها علاوه بر اینکه در اثر برخورد سنگ بین چکش و سندان خرد می شوند،با برخورد خود قطعات سنگ ها به همدیگر نیز عمل خردایش انجام می شود.

این نوع از سنگ شکن برای سنگهای سخت، ترد و نیمه سخت مناسب است ولی در برابر سنگهای نرم و مرطوب عملکرد مناسبی ندارد.

سنگ شکن مخروطی: ازاین دستگاه ها برای خردایش اولیه و ثانویه هردو مورد استفاده می گردد، زیرا این دستگاه های شرکت ممتاز سنگ شکن هم در سایز های بزرگ و هم در سایز های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا