سنگ شکن معدن

سرند افقی دو محور

دستگاه سرند

برای حمل مواد و دانه بندی کانی‌های متعدد، دستگاه‌های زیادی وجود دارد. دستگاه سرند افقی دو محور یکی از این تجهیزات حمل مواد و دانه بندی کانی به شمار می‌آید که جهت جداسازی و دانه بندی انواع کانی های معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در اغلب کارخانجات و معادن کاربرد فراوانی دارد و برای دانه بندی مواد معدنی به ابعاد 100 میکرون تا 350 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

از سرند افقی دو محور در بخش های مختلف فرآوری جهت طبقه بندی و دانه بندی نمودن مواد خروجی و ورودی استفاده می شود که به طور معمول جهت مواد درشت دانه از سرندها و برای طبقه بندی مواد ریز کمتر از 500 میکرون از هیدروسیلکون ها می توان بهره برد. سرند افقی دو محور به طور وسیع جهت دسته بندی و غربال نمودن مواد در بخش های مختلف مواد معدنی از جمله معادن سنگ آهن و شن و ماسه، خطوط تولید سیمان، نگهداری از آب، ذوب فلزات، زغال سنگ، مواد معدنی، ذغال کک و… مورد استفاده قرار می گیرد.

سرند های افقی دو محور، در حدود 40 نوع مختلف ساخته می شود که با مکانیزم یک محور خارج از مرکز دورانی و ایجاد حرکت ویبره و لرزشی منظم در تمام شبکه عمل دانه بندی را صورت می دهد. سیستم ارتعاشی این ماشین ها از یک یا دو محور لنگ و وزنه های قابل تنظیم نصب شده بر روی برینگ های بسیار قوی و عایق در برابر رطوبت و گرد و غبار بهره گرفته است که ارتعاشات دایره ای شکل بدنه را به فنرهای مارپیچی مخصوص منتقل می نماید.

این دستگاه ها بنابر نیاز در یک یا چند طبقه تولید می گردند و طبقات به نحوی بر روی یکدیگر نصب می گردند که چشمه های آنها از بالا به پایین کوچک می شود که در میان آن ها انواع مخصوص کار سنگین جهت دسته بندی نمودن مواد معدنی در سایز بزرگ به کار گرفته می شود و انواع سایز کوچک و متوسط آن جهت دسته بندی کار سبک مواد معدنی ساخته می شود؛ که می توان به انواع سرند لرزشی، سرند گریزلی و سرند دورانی اشاره کرد.

عملکرد دستگاه سرند افقی

طراحی سازه و بدنه سرند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا این دستگاه همواره تحت ارتعاش و بارگذاری دینامیکی بسیار شدید بوده و دائماً با دامنه و فرکانس بالا در حال ارتعاش می باشد. به همین دلیل طول عمر دستگاه و رفتار آن و همچنین ظرفیت و دقت جداسازی سرند در یک خط تولید بسیار پراهمیت بوده و معمولاً بعنوان یکی از اجزای اصلی خطوط خردایش و دانه بندی و یا فرآوری مواد محسوب می گردد.

به منظور استفاده بهینه از سطح مفید توری، سرندها در طول ها، عرض ها و طبقات مختلف ساخته می شوند و قادرند دانه بندی مصالح را در ظرفیت های مختلف برحسب تن در ساعت انجام دهند. سرندهای افقی دو محور بصورت کوپله مستقیم بوسیله گاردان ساخته می شوند که این امر باعث افزایش راندمان تولید و عمر دستگاه می شود.

کاربرد دستگاه سرند افقی

کاربرد گونه ای از سرندها در کارخانه های فرآوری، کانه آرایی و صنایع معدنی در بخش های مختلف جهت جلوگیری از ورود قطعات کوچک تر از گلوگاه سنگ شکن مخصوصا سنگ شکن فکی به منظور جلوگیری کردن از اتلاف انرژی و بالا بردن بازدهی و مقدار ظرفیت سنگ شکن استفاده می شود. که می توان به دستگاه سرند گریزلی اشاره کرد که متشکل از شبکه هایی با سطح مقطع ذوزنقه ای شکل با قاعده بزرگتر از قسمت بالا و از جنس فولاد ضدسایش می باشد. فواصل این مقاطع ذوزنقه ای شکل قابل تنظیم است. معمولا این نوع سرندها در معادن سنگ آهن، شن و ماسه قبل از سنگ شکن های فکی نصب می شوند.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا