سنگ شکن معدن

دستگاه هیدروسیلکون

دستگاه هیدروسیکلون

دستگاه هیدروسیکلون برای جدا کردن ذراتی مانند شن و ماسه ‌ها و.. از آب قبل از آنکه وارد سیستم های لوله کشی شوند استفاده می شود. اگر بحث سلامتی انسان ها را برای لحظه ای کنار بگذاریم، می توان گفت که آب وارد شده از رودخانه ها و… به داخل شبکه های توزیع بدون جداسازی و تصفیه، می تواند باعث فرسودگی و اختلال در عملکرد لوله های آب شود. در نتیجه بهتر است از این دستگاه ساده که هیچگونه پیچیدگی در نصب و اجرای آن وجود ندارد استفاده شود تا سیستم های لوله کشی و پمپ‌ها به مشکل نخورند.

نوشته های مشابه

فشار آب ورودی باعث ایجاد نیرویی به نام نیروی گریز از مرکز شده و به وسیله همین روش، دستگاه هیدروسیکلون ذراتی که چگالی آن‌ها از آب بیشتر است و به اصطلاح سنگین تر از آب هستند را از آن جدا کند و سپس آب تمیز و بدون ذرات جامد وارد شبکه های توزیع شود.

در واقع هر یک از ذرات جامدی که وزن بیشتر از یک و نیم برابر آب را دارند توسط این دستگاه جدا خواهند شد. اما این نیروی گریز از مرکز دقیقا چه کار می کند؟ به بیان ساده‌تر، زمانی که آب به داخل دستگاه هیدروسیکلون پمپاژ می شود، نیروی گریز از مرکزی ایجاد می شود که می تواند ذراتی که تا ۱۰ میکرون هستند را از آب به وسیله چرخش ایجاد شده، جدا کرده و ذرات ریز از قسمت زیرین دستگاه خارج کند و آب تمیز را نیز از قسمت بالایی دستگاه به سمت شبکه های توزیع حرکت دهد. لازم به ذکر است که قطر دستگاه در عملکرد آن نیز رابطه مستقیم دارد و گفته می شود هرچه قطر آن کوچکتر باشد، توانایی جدا سازی ذرات بسیار ریزتر، از آب افزایش پیدا خواهد کرد.

ساختار دستگاه هیدروسیکلون چگونه است ؟

ساختار دستگاه هیدروسیکلون بدین صورت است که از یک قسمت فوقانی استوانه‌ای و یک قسمت تحتانی مخروطی تشکیل شده است و دو عدد لوله نیز در قسمت بالایی و زیرین دستگاه تعبیه شده است. آب به وسیله فشاری که پمپ به آن وارد کرده است به داخل قسمت استوانه ای پمپاژ شده و نیروی گریز از مرکز باعث چرخش بالای آب می شود. در نهایت ذراتی که نسبت به آب سنگین تر هستند از آن خارج شده و از قسمت مخروطی به داخل مخزن هدایت خواهند شد و آب نیز از قسمت لوله‌ای که در بالای استوانه تعبیه شده است به بیرون هدایت می شود.

این دستگاه توانایی جداکردن ذرات بسیار ریز را نداشته و فقط می‌تواند ذرات سنگین تر از آب را از آن جدا کند و نهایتا توانایی جداسازی ذراتی تا۴۰ میکرون را خواهد داشت. برای عملکرد بهتر دستگاه نیز می توان از یک پمپ سانتریفیوژ استفاده کرد تا میزان پمپاژ آب ورودی و نیروی گریز از مرکز حاصله نیز بیشتر شود.

مزایای استفاده از هیدروسیلکون

  • توانایی هیدروسیکلون در جداسازی املاح بسیار بالا( حدود ۹۵٪) بوده و در سیستم‌های تصفیه آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • این دستگاه ساختار بسیار ساده ای داشته و نصب و راه اندازی آن نیز بسیار راحت است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه پایین است.
  • هنگام کار هیدروسیکلون هیچگونه مصرف انرژی و برق وجود نخواهد داشت.
  • در ورودی و خروجی آن افت فشار بسیار کمی اتفاق خواهد افتاد.
  • این دستگاه نیاز به نیروی الکتریکی ندارد.
  • قابلیت جداسازی ذرات تا ۴۰ میکرون
  • دستگاه هیدروسیکلون توانایی تحمل فشار تا ۸ بار را دارا می باشد.
  • دارای گارانتی به مدت دو سال

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا