سنگ شکن معدن

دستگاه دانه بندی فیدر

دستگاه فیدر

فیدر به معنی تغذیه کننده می باشد. از دستگاه دانه بندی فیدر جهت باردهی یا تغذیه دستگاه های سنگ شکن غیره در خطوط فرآوریِ مواد معدنی، کانی ها و همچنین تفکیک سنگ‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل متنوع بودن نوع استفاده و همچنین ظرفیت تولید، حجم و ظرفیت این دستگاه ها نیز متغیر بوده و می‌توان آن ها را در ظرفیت های گوناگون طراحی و ساخت.

نوشته های مشابه

فیدرها در دو نوع ویبراتوری و گریزلی و با ابعاد و اندازه های مورد نیاز مصرف کننده، قابل ساخت و عرضه می باشند. توزیع یکنواخت بار، افزایش راندمان کار، صرفه جویی در وقت و انرژی، سرعت بخشیدن به کار، عمر طولانی، ساختار مستحکم و مهندسی شده، قابلیت تنظیم میزان باردهی از مزایای فیدرهای تولید داخل می باشد.

انواع فیدر

انواع فیدر های دانه بندی به شرح زیر است:

فیدر ویبره ای

دستگاه دارای یک سیلوی تغذیه و یک شبکه توری می باشد که متناسب با ظرفیت خط تولیدی، حجم سیلوی آن انتخاب می گردد.

فیدر شاطونی

فیدر شاطونی با کمک سینی هایی که حرکت رفت و برگشت دارند می توانند به سنگ شکن انواع مصالح را برسانند.

فیدر کوهی

این نوع فیدر در معادن کوهی قبل از سرند گریزلی قرار می گیرد و از فشارِ وزن بار بر روی سرند و دستگاه های دیگر جلوگیری می کند.

فیدر زنجیری

فیدر زنجیری دارای ساختمان بسیار قوی و مقاوم در برابر فشار و خردایش است که جهت انتقال سنگ های بزرگ به سنگ شکن اولیه ساخته شده است و قدرت بالا، کفشک های ضد سایش، ظرفیت بالا، عدم توقف در زیر بار و تغذیه یکنواخت از محاسن این نوع فیدر است. قابلیت تنظیم بار خروجی با تغییر سرعت زنجیر، مناسب جهت تغذیه مصالح سنگین و حجیم از مشخصات  و امتیازات فیدر زنجیری می باشد.

فیدر گریزلی

گونه ای از فیدرها که امروزه بیشترین استفاده در کارخانه های فرآوری، کانه آرایی و صنایع معدنی و بخصوص معادن کوهی کاربرد دارد، گریزلی است. بغیر از تغذیه دستگاه ها کارایی دیگری نیز جهت جلوگیری از ورود قطعات کوچک تر از گلوگاه سنگ شکن مخصوصا سنگ شکن فکی به منظور جلوگیری کردن از اتلاف انرژی و بالا بردن بازدهی و مقدار ظرفیت سنگ شکن را دارد و متشکل از دو قسمت فیدر جهت تغذیه و گریزلی با شبکه های با سطح مقطع ذوزنقه ای شکل با قاعده بزرگتر از قسمت بالا و از جنس فولاد ضد سایش با فواصل قابل تنظیم جهت تفکیک سنگ ها است.

این نوع فیدرها در معادن سنگ آهن، شن و ماسه قبل از سنگ شکن های فکی نصب می شوند. این نوع دستگاه ها در دو نوع فیدر گریزلی تک محور و فیدر گریزلی دو محور ساخته می شوند. تنظیم دامنه ارتعاش، استحکام و مقاومت بالا، استفاده از فولاد آلیاژی در ساخت شفت‌ها، سامانه روانکاری و اسکازینی و گریسی، سامانه گاردانی برای ارتعاش دستگاه، استفاده از ورق‌های ضد سایش برای لایتون (دوبل) دستگاه از ویژگی های فیدر گریزلی می باشد.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا