ماسه ساز

دستگاه ماسه ساز غول پیکر

دستگاه ماسه ساز

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد اولیه که در صنایع معدنی و غیر معدنی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، شن و ماسه است. برای تهیه شن و ماسه می ‌توان از سنگ شکن ‌های ثانویه همانند  دستگاه سنگ شکن ماسه ساز غول پیکر استفاده کرد و آن‌ها را به ابعاد و اندازه دلخواه رساند. یکی از بهترین دستگاه‌ های موجود سنگ شکن ماسه ساز غول پیکر است که در انواع و ابعاد مختلفی در اختیار تولید کنندگان قرار می ‌گیرد.

نوشته های مشابه

از سنگ شکن ماسه ساز غول پیکر در صنایع معدنی استفاده می‌شود تا ماسه ‌های موردنیاز به‌روشی متفاوت به‌دست آمده و در اختیار بسیاری از کارخانه ‌ها قرار بگیرد. گفتنی است که برای شکستن مصالح در سنگ شکن ماسه ساز، از نسل جدید ماسه‌ ساز های عمودی استفاده می ‌شود و کاملا متفاوت از سنگ شکن‌های ثانویه عمل می‌کند.

در همین راستا ماسه ها به‌صورت چندوجهی تولید می ‌شوند و ریزدانه ‌هایی ایجاد می‌ شود که حجم بسیار بالایی دارند. این حجم بالا از آن‌جایی مورد توجه است که سنگ شکن‌ های ثانویه نمی ‌توانند این حجم را تولید کنند به‌همین دلیل از سنگ شکن ماسه ساز به‌صورت انبوه استفاده می ‌شود.

ماسه‌ ها در این روش خردایش کامل ‌تری را تجربه می‌ کنند و می ‌توان دانه‌بندی ‌هایی با اندازه ۰.۶ میلی متر را در خروجی تحویل گرفت. این ماسه ساز ها همانند دستگاه ماسه ساز غول پیکر از جنس فلز ساخته شده ‌اند و بنابراین بر حسب مقاومت ‌شان نسبت به سایش دسته‌بندی می‌ شوند. برای مثال ما ماسه ساز خرگوشی را داریم که ضد سایش است و طرفداران زیادی در کارخانه ‌های مختلف دارد. نگهداری این سنگ شکن ماسه ساز، راحت ‌تر از بقیه است و مصاحله کاملا استاندارد در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد.

انواع دستگاه ماسه ساز

دستگاه ماسه ساز پاکتی

دستگاه ماسه ساز پاکتی، شکل بزرگ‌تر سنگ شکن کوبیت است. عملکرد این ماسه ساز کاملا مشابه دستگاه سنگ شکن ضربه‌ای است با این تفاوت که در ساختار آن، به جای یک سندان، دو سندان نصب شده است. وجود دو سندان ظرفیت تولید و خرد کردن سنگ‌ها را افزایش داده و کاهش فاصله بین روتور و سندان‌ها، باعث ورود ضربات شدیدترین به سنگ‌های ورودی می‌گردد. سنگ‌ها پس از ورود به داخل ماسه ساز پاکتی دو طرفه، با چکش‌ها برخورد کرده و ضربه ورودی از سمت چکش‌ها، سنگ‌ها را به سمت دو سندان ماسه ساز می‌فرستند. در داخل سندان قطعات دیگری هم وجود دارد که با ورود دوباره ضربه به سنگ‌ها، آن‌ها را تا رسیدن به اندازه شن و ماسه کوچک می‌کند. دستگاه ماسه ساز پاکتی برای سنگ‌های بسیار نرم کاربرد دارد.

دستگاه ماسه ساز خرگوشی

در دستگاه ماسه ساز خرگوشی یک شفت عمودی قرار گرفته که بر روی آن چکش‌های زیادی نصب شده است. با روشن شدن دستگاه، این شفت شروع به چرخش کرده و با ورود ضربه به سنگ‌ها، اندازه آن‌ها را تا بازه 0 – 6 میلی‌متر کاهش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مثبت استفاده از دستگاه ماسه ساز خرگوشی، وجود سه درب مختلف بر روی سنگ شکن است. این سه درب با این هدف قرار گرفته که اپراتور به راحتی بتواند قطعات خراب را تعویض کرده و نیازی به باز کردن بخش‌های دیگر دستگاه نداشته باشد. ظرفیت این دستگاه مانند ماسه ساز راک‌اند‌راک بین 25 تا 30 تن در ساعت است.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا