سرند های افقی (بدون شیب) دو محور دارای دوخط شفت نامتعادل هستند که در جهت مخالف هم می چرخند تا یک حرکت بیضوی با انرژی بالا ایجاد کند. این نوع از سرند ها طیف وسیعی از کاربردها برای انواع معادن را پوشش می دهند که از آن جمله می توان به معادن شن و ماسه اشاره کرد. سرند های افقی با قدرت غربالگری و کارایی بسیار بالا، قابل اعتماد و دقیق به لحاظ دانه بندی و سازگاربا انواع مواد معدنی و شرایط مختلف و دشوار مانند مواد مرطوب و چسبناک را ارائه می دهند و مواد را با قوام و دقت بیشتری جدا می کنند.

نحوه عملکرد دستگاه سرند افقی

سیستم لرزشی سرند های افقی دو محور از ویبراتورهای مدولار خاصی ساخته شده است. این ویبراتورها به دیواره های جانبی متصل شده و توسط چهار شفت و دو گاردان هماهنگ و در جهت مخالف هم حرکت چرخشی دارند. ویبراتورهای مدولار بصورت مجزا قابل تنظیم هستند تا در صورت نیاز جهت افزایش ظرفیت و تنظیم جهت باردهی و همچنین سرعت حرکت بار بر روی صفحه طبقات سرند به گونه ای که پارامترها را بتوان در محدوده وسیعی تنظیم کرد تا عملکرد بهینه و مطلوب را برآورده کند. این مزایا و همچنین طراحی بدنه و صفحات لرزشی طبقه های بادوام و حرکت بیضوی بدنه با انرژی بسیار بالا تا 45% ظرفیت بیشتری نسبت به سرند های معمولی با همان اندازه فراهم می کنند.

سرند افقی دو محور

ویژگی سرند افقی دو محور

دیواره های جانبی و تمامی اجزاء و قطعات متقاطع بدنه و طبقات این دستگاه، پیچ و مهره ای و بدون جوش هستند. این مزیت کار تعمیر و نگهداری را آسان و دسترسی راحت و ایمن به تمام نقاط دستگاه و درصورت نیاز به تعویض قطعات براحتی ممکن می کند. همچنین تنش کارکرد در شرایط لرزش را به نحو عالی تحمل کند. از مشخصه های این نوع سرندها که در چند مدل تولید می شوند، می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • بدنه و سیستم محرکه ویبراتوری کاملا پیچ بندی و بدون جوش
  • ورق بدنه Weldox700 با استحکام بسیار بالا
  • سیستم نصب توری طبقه ها پیچ مهره ای کششی ویژه که از شل شدن توری جلوگیری می کند
  • سیستم تفکیک و شوتهای جلویی متحرک چرخدار بصورت ریلی که برای تعویض توری و سرویس تعمیرات را تسهیل می کند و همچنین ورق های کف شوت ها ازنوع ضدسایش ST52 می باشد
  • قابلیت تنظیم لنگرها که هم با تغییر و تنظیم وزن و هم زاویه ارتعاش می توان ویبره مورد نیاز را روی دستگاه تنظیم کرد
  • دارای کمک فنرهای غربالی که هم از حرکت بیش از حد در هنگام توقف و راه اندازی جلوگیری می کند و هم مانع حرکت عرضی بدنه ویبره روی شاسی می شود
سرند افقی دو محور آسیا ماشین
سرند افقی دو محور آسیا ماشین
سرند افقی دو محور آسیا ماشین
سرند افقی دو محور آسیا ماشین
سرند افقی دو محور آسیا ماشین