سنگ شکن هیدروکن یکی از سنگ شکن های مخروطی است که معمولا به عنوان سنگ شکن ثانویه در خطوط خردایش مواد معدنی به ویژه سایت های دانه بندی شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا بار خرد شده در سنگ شکن فکی یا کوبیت بعد از دانه بندی در سرند اول وارد سنگ شکن هیدروکن می شود. در سنگ شکن هیدروکن خردایش با بسته شدن فاصله بین قسمت متحرک هیدروکن یعنی منتل و قسمت ثابت یعنی کانکیو صورت می گیرد.

بر روی شفت اصلی سنگ شکن هیدروکن ابتدا هدسنتر که مخروطی شکل می باشد قرار می گیرد. سپس منتل بر روی آن بسته می شود. حرکت لنگ شفت هیدروکن باعث تغییر فاصله منتل و کانکیو و در نتیجه خردایش بار ورودی می شود.

قدرت سنگ شکن

انرژی لازم برای دوران مجموعه شفت، هدسنتر و منتل هیدروکن از یک دینام 125hp تامین می شود. انرژِی دورانی الکتروموتور توسط مجموعه هوزینگ هیدروکن به دنده گرانویل منتقل می شود. چرخش دنده گرانویل که در انتهای بوش فولادی قرار دارد باعث دوران شفت هیدروکن می شود. با تغییر سایز منتل و کانکیو می توان سایز بار ورودی و خروجی هیدروکن را تغییر داد. البته در صورتی که هیدروکن را به عنوان سنگ شکن اولیه و قلوه شکن بخواهند استفاده کنند باید سایز تاپشل آن را نیز تغییر داد.

در سنگ شکن هیدروکن از دو نوع منتل 2 و 4 استفاده می شود که منتل 2 همراه کانکیو 2  یا 4 بر روی هیدروکن بسته می شود. در این صورت سنگ شکن به عنوان ماسه ساز مورد استفاده قرار می گیرد. در هر دو حالت فوق از تاپشل 4 استفاده می شود. اما اگر بخواهیم از سنگ شکن هیدروکن به عنوان درشت شکن استفاده کنیم باید منتل 4 را همراه کانکیو های 4، 5/5، 6/5، 7 و یا 8 استفاده کنیم.

مدل های مختلف دستگاه

  • هیدروکن مدل 36-2 با منتل 2 کانکیو 2 و تاپشل 4
  • هیدروکن مدل 36-4 با منتل 4 کانکیو 4 و تاپشل 4
  • هیدروکن مدل 36-5 با منتل 4 کانکیو 5/5 و تاپشل 5/5
  • هیدروکن مدل 36-6/5 با منتل 4 کانکیو 6/5 و تاپشل 6/5
  • هیدروکن  مدل 36-8 با منتل 4 کانکیو 8 و تاپشل 8

قطعات هیدروکن

  1. قطعات فولاد کربنی هیدروکن: پوسته اصلی هیدروکن از دو بخش مجزا به نام تاپشل و باتمشل تشکیل شده است. تاپشل که در قسمت فوقانی هیدروکن بر روی باتمشل بسته می شود محفظه ای است که در آن کانکیو قرار می گیرد و عمل خردایش در آن ضورت می گیرد. بار ورودی از قسمت بالای تاپشل، از بین بازو های آن وارد سنگ شکن می شود.
  2. قطعات فولاد منگنزی هیدروکن: بار ورودی تحت فشار بین دو قطعه منگنزی هیدروکن یعنی منتل و کانکیو خورد می شود. منتل و کانکیو به شکل مخروطی می باشند. منتل بر روی هدسنترشفت بسته می شود. با تغییر سایز منتل و کانکیو سایز بار ورودی و خروجی هیدروکن تغییر می کند.
  3. قطعات فولاد mo40 هیدروکن: شفت اصلی هیدروکن که حرکت دورانی لنگ آن باعث تغییر فاصله بین منتل و کانکیو می شود از جنس فولاد mo40 می باشد. همچنین بوش فولادی هیدروکن  که لنگ تراشیده می شود از این آلیاژ است.
  4. قطعات منگنزی هیدروکن: بوش های اکسنتریک (بوش لنگ) و بوش کنگره ای هیدروکن از آلیاژ برنج ساخته می شود. همچنین کفگرد عدسی که در ته شفت بسته می شود و کفگرد تخت از جنس آلیاژ برنج می باشند.

سیستم روغن و هیدرولیک هیدروکن

جهت حفظ طول عمرقطعات و کارکرد مطلوب در سنگ شکن هیدروکن از سیستم روغن کاری اتوماتیک با جریان دائمی روغن استفاده می شود. اسپایدر در سرشفت به طور مجزا روغن کاری می شود. دنده کرانویل وپینون و بوشهای هیدروکن به روش غرقابی روغن کاری می شود. سلول هیدرولیک و پنوماتیک (تانک جک و روغن) هیدروکن از دو بخش با عملکرد مجزا  زیر تشکیل شده است:

1- بخش روغن کاری هیدروکن

ظرفیت تانک روغن  سنگ شکن هیدروکن، 300 لیتر روغن 220 می باشد. روغن ابتدا از صافی هایی که در تانک هیدروکن تعبیه شده است عبور می کند. سپس وارد پمپ روغن C94 با ظرفیت 60 لیتر در دقیقه می شود. شفت پمپ جهت حرکت به یک  دینام 3hp کوبله شده است. روغن بعد از عبور از پمپ، جهت کاهش دما وارد سردکن هیدروکن می شود. روغن خروجی از سرد کن  هیدروکن توسط لوله ای وارد سلول شده و در انتها به دو قسمت تقسیم می شود.

قسمت بالایی آن  توسط یک شیلنگ به ورودی لوله کنگره ای در بدنه باتم شل وصل می شود که بخشی از آن جهت روغن کاری بوش کنگره ای و دنده های کرانویل و پینیون وارد باتم شل می شود و قسمتی از آن جهت روغن کاری بلبرینگ های هوزینگ وارد آن می شود. بخش دوم روغن سرد شده از سلول توسط شیلنگی واردگلدانی می شود که بعد از عبور از پیستون و شیارهای کفگرد ها وارد بوش اکسنتریک می شود بعد از سرریز شدن از قسمت فوقانی بوش اکسنتریک از باتم شل خارج می شود سپس جهت سرد شدن وارد تانک روغن می شود.

2- بخش هیدرولیک هیدروکن

ظرفیت تانک روغن هیدرولیک 80 لیتر می باشد. روغن هیدرولیک بعد از عبور از پمپ جک که با یک دینام hp1/5 کوبله شده است، وارد سوپاپ و فشار شکن می شود. از فشارشکن روغن هیدرولیک وارد شیر برقی می شود که جهت بالا و پایین دادن جک از آن استفاده می شود.

سنگ شکن هیدروکن آسیا ماشین
سنگ شکن هیدروکن آسیا ماشین
سنگ شکن هیدروکن آسیا ماشین
0
میانگین فروش یکساله
0
ظرفیت تولید یکساله
0
تعداد روز لازم برای تولید 1 دستگاه