در واقع وسیله یا جزء حمل کننده یک سیستم انتقال مواد تسمه ای می باشد (که اغلب این سیستم به صورت خلاصه تسمه یا نوار نقاله نامیده می‌شود).

کاربرد نوار نقاله یا تسمه

امروزه انواع مختلفی از نوار نقاله‌ها وجود دارد که برای انتقال انواع مختلفی از مواد و مصالح در دسترس ساخته شده‌اند. نوار نقاله ها به طور گسترده برای انتقال مصالح توده ای و درشت یا محصولات ساخته شده از معدن، ساخت و ساز، صنایع ذوب و فلزکاری، صنعت سیمان، صنایع غذایی و دیگر صنایع استفاده می شود.

پوشش یا کاور لاستیکی نوار نقاله می‌بایست در برابر خوردگی، سایش و پارگی، حرارت، آتش، روغن و مواد شیمیایی مقاوم باشد. اولویت و اهمیت هرکدام از این عوامل به کاربرد نوار نقاله در محل مورد نظر بستگی دارد.

به عنوان مثال نوار نقاله های به کار گرفته شده در صنعت سیمان باید مقاوت بسیار بالایی در برابر پارگی داشته باشند و در شرایط سخت کاری و دمای بسیار زیاد، تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد هم عملکرد مناسبی داشته باشند. نوار نقاله های مورد استفاده در صنعت سیمان حتما باید طول عمر مناسبی داشته باشند.

نوار نقاله در معادن

از آنجا که همواره ایمنی حرف اول را می‌زند، در معادن زیرزمینی می‌بایست از نوار نقاله‌هایی استفاده نمود که مقاومت در برابر آتش و حرارت مناسبی داشته باشند. به‌طور کلی در معادن باید نوار نقاله هایی با پوشش های مقاوم در برابر عواملی چون ساییدگی، پارگی استفاده نمود به این جهت که در مسیر خود، انتقال مواد را تا محل مخلوط سازی، فرآوری و انبارداری در شرایط عملیاتی در بر می گیرد. معادن زغال سنگ و فرآوری سنگ آهن مقدار عمده ای از مواد معدنی که به عنوان مواد خام در صنایع اصلی مورد استفاده قرار می گیرند با استخراج از معادن به دست می آیند.

این امر به طور مداوم نیازمند به نوار نقاله هایی با مقاومت بالا در برابر ضربات سنگین، مقاومت در برابر پارگی و سایش زیاد است تا بتوانند به بهترین نحو هزاران تن مواد معدنی (اولیه یا فرآوری شده) را جا به جا کنند.

نوار نقاله آسیا ماشین
نوار نقاله آسیا ماشین
نوار نقاله آسیا ماشین
نوار نقاله آسیا ماشین
0
میانگین فروش یکساله
0
ظرفیت تولید یکساله
0
تعداد روز لازم برای تولید 1 دستگاه