سنگ شکن معدن

ماسه شور حلزونی

دستگاه ماسه شور

ماسه شور به دستگاهی گفته می شود که شن و ماسه را از ناخالصی ها جداسازی می کند. یکی از مدل های مربوط به این دستگاه، ماسه شور حلزونی است. در واقع این دستگاه با استفاده از مارپیچ های خود، باعث جداسازی ناخالصی از شن و ماسه می شود.

نوشته های مشابه

دستگاه ماسه شور جهت تفکیک و شست و شوی محصول در تاسیسات سنگ شکن و فراوری مواد معدنی و شن و ماسه مورد استفاده قرارمی گیرد و معمولا زیر سرند اول نصب می شود. در دستگاه ماسه شور محصولات  پس از سرند شدن به همراه آب وارد دستگاه شده و درحین چرخش دستگاه همه گل و لای و آلودگی ها تفکیک و شسته می شوند و سپس آب از مـحصول نهایی دستـگاه خـارج شـده و از کانال خروجی به بیرون هدایت می شود، میزان تولید ماسه شسته شده توسط این دستگاه به طور تقریبی ۶۰ تن در ساعت است.

استفاده از شن و ماسه تمیز یعنی فاقد خاک و ریزدانه های سست در ساخت بتن ، ملاط ، آسفالت  دارای اهمیت ویژه ای است. به دلیل این که اگر شن و ماسه عاری از مواد فوق نباشد مواد ساخته شده از آن نیز از استحکام برخوردار نخواهد بود.
دستگاه ماسه شور حلزونی (مارپیچی) به دلیل اینکه شن و ماسه تولید شده به همراه ناخالصی ها را درون مخزن آب خود غوطه ور کرده و بر اثر تماس مستقیم با مارپیچ خود و تلاطمی که در آب ایجاد می شود ریز دانه ها ، خاک و کلوخ های سست را از شن جدا کرده و محصول عاری از ناخالصی را تولید می نماید.

چگونگی استفاده از ماسه شور حلزونی

شن و ماسه به همراه آب به داخل حوض ماسه شور حلزونی ریخته می شود. سپس آب ریخته شده در داخل این دستگاه تلاطم می گیرد و این تلاطم به شن و ماسه برخورد می کند و به راحتی گل و لای را از آن استخراج می کند. سپس ماده نهایی از درب خروجی به بیرون هدایت می شود و باعث می گردد که ما شن و ماسه خالص و کاملا تمیز داشته باشیم.

در واقع از این دستگاه در کارخانجات تولیدی شن و ماسه استفاده می شود و در واقع نبود این دستگاه باعث افت کیفیت تولید شن و ماسه می گردد. به هر حال عوامل زیادی در کارکرد ماسه شور حلزونی تاثیر گذار است. این عوامل شامل:

  • قطر حلزون و مارپیچ در این دستگاه چقدر است
  • سرعت چرخش و دوران این مارپیچ ها در داخل دستگاه چقدر می باشد.

هر کدام از این دستگاه ها دارای حوضچه ای است و حجم این حوضچه تاثیر زیادی در کارکرد دستگاه خواهد گذاشت.

طول مارپیچ ها قرار گرفته شده در داخل دستگاه اهمیت زیادی در گام آن خواهد داشت و این قضیه می تواند سرعت تصفیه شن و ماسه را بیشتر و یا کم تر کند.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا