سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی ارزان قیمت

سنگ شکن فکی

سنگ شکن های فکی ارزان قیمت با ساختاری ساده در کارخانجات خردایش مواد معدنی مقدماتی استفاده می شوند و برای کاهش بیشتر اندازه سنگ ها از سنگ شکن های ثانویه استفاده می شود. سنگهایی که سخت و فرساینده هستند مثل سنگ آهن، کوارتزیت و کلینکر به راحتی توسط این سنگ شکن فکی خرد می شوند.

نوشته های مشابه

با توجه به محدودیت کاربرد و نسبت خرد کردن در سنگ شکن ها، این عملیات در مراحل متعدد انجام می شود. تعداد مراحل سنگ شکنی بسته به ابعاد اولیه و درخواست مصرف کننده ، به 2 تا حتی 4 مرحله بالغ شود. در نخستین مرحله (سنگ شکنی اولیه)، قطعات بزرگ حاصل از آتشبار و یا استخراج با ابعاد طبیعی تا به حدی که ابعاد آنها برای حمل توسط وسائل رایج حمل و نقل (نظیر نوارنقاله) و انتقال به مرحله بعدی (سنگ شکنی ثانویه) مناسب باشد، خرد می شوند.

بر اساس گفته های بالا می توان گفت که  دستگاه سنگ شکن فکی باتوجه به ویژگی های ذکر شده، بسیار ارزان قیمت است. معمولا قیمت این دستگاه در بازار و خرید مستقیم و بدون واسطه از توليد کنندگان نیز ارزان قیمت است.

عملکرد سنگ شکن فکی

عملکرد اصلی سنگ شکن، قرارگیری سنگ‌ها بین دو فک موجود در دستگاه و تحت فشار و ضربه قرار گرفتن و در نتیجه خرد شدن آنهاست به دلیل وجود دو فک در دستگاه به سنگ شکن فکی معروف شده است. در این نوع سنگ شکن سنگ با نیروی برشی و فشاری خرد می شود این نیرو در دو فک که یکطرف ثابت و طرف دیگر متحرک و یکی صاف و دیگری مواج است شکل می گیرد و خرد کردن سنگ ها در این شرایط انجام می شود. یکی از نکات مهم در سنگ شکن ها ابعاد دهانه تغذیه ( ورودی ) است در انتهای کار تمامی مصالح خرد شده از دستگاه تخلیه می شوند.

انواع سنگ شکن فکی

از سنگ شکن‌ها به منظور تکه و خرد کردن سنگ‌ها استفاده می‌شود و هر سنگی بسته به سختی و سایر ویژگی‌ها در فرآیند خرد کردن واکنش‌های متفاوتی دارد. بسته به نوع سنگ‌ها، دستگاهی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. این نوع سنگ شکن‌ها در مورد کارکرد فک‌های خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  •  ثابت
  •  متحرک

این دستگاه‌های سنگ شکن در دو مدل مهم فک‌ها تقسیم‌بندی به شکل زیر دارند:

 تک بازویی : در این نوع فک های به سمت بالا و پایین، جلو و عقب حرکت دارند و فشار کمتری روی سنگ ها و هر دو فک وارد می شود. دهانه تغذیه کوچکتری دارد و مناسب برای سنگ های سخت است.

 دو بازویی: دو فک به طور هماهنگ و نوسانی به سمت عقب و جلو در حرکتند دهانه تغذیه بزرگتری به نسبت نوع تک بازویی دارند و فشار بالاتری عمده کاربرد این نوع برای سنگهای خیلی سخت و سخت اس شکل و حرکت مداوم نوسانی در فک های دوبازویی مشخص است این فک ها به طرف عقب و جلو نیز حرکت می کنند دستگاه سنگ شکن دوبازویی برای سنگهای سخت و خیلی سخت استفاده می شوددهانه ورودی از مدل قبلی بزرگتر ( قابلیت خرد کردن سنگ های بزرگتر) و فشار بین فک های آن نیز بیشتر است.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا