سنگ شکن معدن

انواع سنگ شکن معدن

سنگ شکن معدن

انواع سنگ شکن معدن مدل های جدید و بروز با تکنولوژی خاص عرضه می شود. دستگاه های غول پیکر خردایش مواد معدنی با قیمت های بسیار مناسب تولید شده است.

نوشته های مشابه

انواع دستگاه سنگ شکن معدن دارای قابلیت های گوناگونی هستند، مانند دستگاه سنگ شکن فکی،  سنگ شکن مخروطی، سنگ شکن ضربه ای، چکشی و استوانه ای که نوع کاربرد هر یک بسته به جنس مواد دارد. سنگ شکن های ثابت در ابتدای خط تولید قرار دارد و مواد به وسیله کامیون در داخل سیلو فیدر سنگ شکن تخلیه می شوند و به وسیله نوار نقاله راهی محل دپو می شود.

دستگاه کوبیت

سنگ شکن ضربه ای یا اصطلاحاً کوبیت یکی از تجهیزات معدنی است که در مرحله فرآوری مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد و از سنگ شکن ها است. در واقع سنگ شکن کوبیت نوعی از سنگ شکن های ضربه ای یا چکشی است که به عنوان سنگ شکن های ثانویه و ثالثیه در واحد سنگ شکنی خطوط فرآوری و خردایش مواد معدنی استفاده می شوند.

سنگ شکن کوبیت جهت خرپ کردن مصالح کوهی و یا رودخانه ای در سایز های ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر به کار می روند. سنگ شکن کوبیت از یک روتور که دارای ۲ تا ۶ ردیف پره چکش است و با سرعت زیاد دوران می کند، تشکیل شده است. نقش پره های چکشی یا همان چکش کوبیت پرتاب قطعات بار ورودی (سنگ و مواد معدنی) به طرف جدار داخل سنگ شکن (سندان کوبیت یا بغل بند کوبیت) است. با چرخش روتور و پرتاب سنگ ها به دیواره ها و سندان ها عمل خردایش صورت می پذیرد.

بر روی جداره سنگ شکن کوبیت تعدادی سپر آجر دار از آلیاژ های ضد سایش نصب شده است که نقش ضد مانع را ایفا می کنند و قطعات بار ورودی بر اثر برخورد با آنها خرد می شوند، سرعت حرکت پره ها ۱۵ تا ۵۰ دور در ثانیه است.

سنگ شکن آسیا ماشین

دستگاه فکی

سنگ شکن فکی از نوع سنگ شکن های اولیه است که در معادن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه سنگ شکن های فکی به وسیله دهانه ورودی بار در بالای دستگاه تعیین می شود. سنگ شکن های فکی از یک فک ثابت و از یک فک متحرک تشکیل شده است. حرکت فک متحرک از طریق یک شافت خارج از مرکز که توسط سمهه به موتور متصل است تامین می شود.

‌با حرکت فک مواد تحت تاثیر نیروی فشاری و گاه ضربه یا برشی فرار می گیرند و خرد می شوند. فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه می نامند. دستگاه های سنگ شکن فکی انواع گوناگونی دارند که نوع تک بازویی آن به طور شماتیک قابل مشاهده است.

سنگ شکن فکی

دستگاه آسیاب

دستگاه سنگ شکن آسیاب از انواع سنگ شکن های ثابت است که در اول خط تولید قرار می گیرد. پروسه خردایش در سنگ شکن های آسیاب با دروان چکش های موجود در دستگاه و چرخش آنها و کوبیدن و روتور روی سندان انجام می پذیرد. مکانیزم انواع سنگ شکن آسیاب، با ضربات مکرر چکش و برخورد ذرات با هم و برخورد با دیواره محفظه انجام می پذیرد.

سنگ شکن های آسیاب اکثراً برای خرد کردن سنگ های مانند گچ، نمک، آهک، کریستال و سایر سنگ های ساختمانی استفاده می شود. خردایش سنگ های معدن و تبدیل آنها به قطعات کوچک و متوسط که این کاربرد بیشتر برای تولید مواد اولیه برای ساخت موزائیک ها، سربار خرده، سنگ آهک و سنگ گچ و بسیاری دیگر از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

قاب دستگاه سنگ شکن آسیاب توسط صفحات فولاد جوش داده می شود. در قاب فولاد منگنزی وجود دارد که در صورت استهلاک و اصطکاک قابلیت جایگزینی دارد. با تغییر میله می توان سایز مواد خروجی را تغییر داد. فاصله بین میله و روتور قابل تنظیم است و در دستگاه های سنگ شکن آسیاب دیسک و چکش قابل تعویض هستند و به خاطر طراحی خاص آنها بازده بالا و قابلیت سرویس دارند.

سنگ شکن آسیا ماشین

دستگاه ماسه ساز

دستگاه ماسه ساز در معادنی که تمایل به تولید واسه بیشتری داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند  و قابلیت ها و ظرفیت های مختلفی از آنها موجود است که در جهت خرد کردن مواد غیر چسبنده خشک و تا استحکام MP 450 از قبیل کوارتز، بازالت، آهک، گرانیت و دیگر سنگ های معدنی به کار می رود که در دونوع پاکتی و خرگوشی، راک آمد راک ساخته و تولید و روانه بازار فروش می شود.

دستگاه سنگ شکن ماسه ساز به منظور تولید شن و ماسه در اندازه های معین و ریز استفاده می شود و مواد اولیه ورودی را با درصد معینی شکسته و تبدیل به ماسه می کند. نحوه نصب شاسی ها امکان استفاده از آنها در سه جهت فراهم می کند. در ضمن به راحتی می توان دستگاه سنگ شکن ماسه ساز را نصب و بهره برداری کرد.

سنگ شکن آسیا ماشین

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا