سنگ شکن معدن

اولین فیلم ارسال سنگ شکن جمهوری آذربایجان

فیلم دستگاه سنگ شکن

هر واحد تولیدی که با سنگ های معدنی و استخراج سر و کار داشته باشد، در کنار خط تولید خود نیاز به احداث یک واحد خردایش دارد. در واقع خردکردن اولین مرحله ای است که سنگ ها و کانی های معدنی پس از استخراج از معدن پشت سر می گذرانند. این کار توسط دستگاه سنگ شکن انجام می گیرد. با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که چرا حضور این دستگاه ها برای صنایع ساخت و ساز، صنایع معدنی، متالورژی و کارخانجات صنایع شیمیایی کاملا ضروری است.

نوشته های مشابه

در یک جمله، هر دستگاهی که قابلیت خرد کردن سنگ ها و مواد معدنی را داشته باشد، سنگ شکن نامیده می شود. این دستگاه ها یکی از مهم ترین اجزای خط تولید در صنایع استخراج هستند. چرا که دستیابی به ابعاد مناسب کلوخه ها را برای ورود به آسیاب، برای ما فراهم می کنند.

همۀ سنگ ‌ها در برابر خرد شدن، رفتار یکسانی ندارند. برخی از سنگ ها به راحتی خرد می شوند. چون ساختار ترد و شکننده آن ها در برابر رشد ترک های سطحی مقاومت نمی کند این سنگ ها در برابر فشار و ضربه، انواع مختلفی دارند. مثلا بعضی سنگ ها وجود دارند که هنگام خردایش، کاملا پودر می شوند.

پس از بررسی های صورت گرفته  در زمینه تولیدات صنعتی در داخل ‌کشور و کشور های همسایه، به این پیشینه این صنعت رسیده و اطلاعاتی از قبیل اولین فیلم ارسال سنگ شکن جمهوری آذربایجان به دست آمد که از کشور های نزدیک و هم مرز با ایران است و در زمینه های مختلف داد و ستد اتفاق می افتد، از جمله این واردات و صادرات،  ارسال سنگ شکن به جمهوری آذربایجان است که در این بخش به صورت جامع و کامل در اختیار شما قرار ار می گیرد.

نحوه عملکرد انواع دستگاه سنگ شکن

معمولا بیشتر سنگ ها بسیار مقاوم و ساینده هستند و برای شکست و خردایش آن ها نیاز به نیرویی زیاد و استفاده از سنگ شکن هایی با تکنیک های خاص است.

با توجه به نوع سنگ های معدنی و کاربرد آن ها، از سنگ ‌شکن‌ های متفاوتی استفاده می‌شود. هر دستگاه روش خاصی برای خردایش دارد. این روش ها را می توان در دو نوع اصلی طبقه بندی کرد:

خردایش با روش فشردن

در این روش مواد بین دو سطح که به هم نزدیک می ‌شوند، تحت فشار قرار می گیرند. با افزایش فشار، این سنگ ها از هم گسسته شده و خرد می ‌شوند. سرعت حرکت سطوح خردکننده در این روش، معمولا بین ۰٫۵ الی ۱٫۵ متر بر ثانیه متغیر است.

خردایش به روش ضربه ای

در این روش، با گردش قطعاتی دوار که روتور و چکش نامیده می شوند، مواد تحت تاثیر ضربات مکانیکی قرار می گیرند. در ادامه این مواد به سمت سطوح فلزی (سندان‌) یا سطوح غیر فلزی (بستر شنی) پرتاب شده و به اصطلاح ضربه می‌ پذیرند. معمولا در این حرکت سنگ ‌ها هم به یکدیگر برخورد می کنند. در این حالت سرعت حرکت مواد معمولاً بین ۳۰ الی ۸۰ متر بر دقیقه است.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا