سنگ شکن کوبیت

خرید کوبیت ایران سنگ شکن

دستگاه سنگ شکن کوبیت

سنگ‌شکن کوبیت یا ضربه‌ای یکی از انواع تجهیزات کاربردی برای فرآوری مواد معنی به شمار می‌رود که به صورت چکشی یا ضربه‌ای طراحی شده‌است. بعد از سنگ‌شکن فکی از این دستگاه به عنوان سنگ‌شکن ثانویه استفاده می‌شود. در مواردی برای فرآوری و خردایش مواد معنی به عنوان سنگ‌شکن ثالثیه نیز کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

کاربرد اصلی کوبیت برای خرد کردن سنگ‌های استخراج‌شده از کوه یا سنگ‌های قلوه رودخانه‌ای است. در این صورت این سنگ‌ها در اندازه 10 تا 15 سانتی‌متر انتخاب می‌شوند. با پرتاب سنگ و مواد معدنی به سمت جدار داخلی سنگ‌شکن کوبیت که همان سندان است، خردایش سنگ صورت می‌گیرد و این عمل توسط پره‌های چکشی سنگ‌شکن انجام می‌شود. روی جداره آن از سپرهای آجردار از آلیاژهای مقاوم در برابر سایش استفاده شده‌است و این سپرها سنگ‌های پرتاب‌شده را خرد می‌کنند. میزان سرعت پره‌های چکشی آن نیز در حدود 15 تا 50 دور در ثانیه می‌باشد.

در سنگ‌شکن کوبیت می‌توان نسبت به تنظیم دانه‌بندی بار خروجی سیستم رگلاژ اقدام کرد. در بازار دو نوع سنگ‌شکن کوبیت به صورت ساده یا هیدرولیکی قابل خریداری است. ممکن است میزان ظرفیت و یا تولید در ساعت دستگاه‌های موجود در بازار با هم متفاوت باشد. این تفاوت با عددهایی مانند 100، 120، 180 و 240 نشان داده‌می‌شود.

سنگ شکن کوبیت در واقع به عنوان یک نوع سنگ‌شکن چکشی یا ضربه‌ای با اصطلاح Impact crusher شناخته می‌شود که برای خردکردن مواد معدنی و سنگ‌ها از این دستگاه استفاده خواهد شد. مهم‌ترین موردی که این دستگاه در آن استفاده می‌شود در خردکردن مصالح کوهی و رودخانه‌ای خواهد بود و می‌توان گفت این مصالح و سنگ‌ها حداکثر در سایزهای ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر موجود هستند.

این سنگ‌شکن یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌ها در خطوط کارخانه‌ها به شمار می‌رود، زیرا دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی است که در ادامه همین مطلب به شرح آن‌ها می‌پردازیم. لازم به ذکر است همان‌طور که به آن اشاره کردیم حضور این سنگ‌شکن در صنعت معدن با توجه به نوع عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

مشخصات و ویژگی های سنگ شکن کوبیت

برای اینکه با مشخصه‌های این دستگاه آشنا شوید باید بگوییم سنگ شکن کوبیت از یک روتور که  دارای ۶ ردیف پره چکش است و با سرعت بسیار بالایی دوران می‌کند، تشکیل شده است. جداره این سنگ‌شکن دارای تعدادی بغل‌بند ضدسایش است که از جنس آلیاژ‌های ضدسایش ساخته شده و به عنوان یک ضدمانع عمل می‌کند.

سایر مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

  • شفت اصلی سنگ شکن کوبیت از جنس فولاد فورچ MO 40 است.
  • بدنه این دستگاه از جنس فولاد منگنزی به ضخامت ۴۵ میلی‌متر است.
  • روتور این دستگاه دارای ۶ ردیف است.
  • دهانه ورودی این دستگاه مجهز به پرده پلاستیکی و قابل تعویض خواهد بود که این امر موجب خارج شدن یا پرتاب سنگ به بیرون دستگاه می‌شود.
  • لوله وسط روتور لوله مانیسمان به ضخامت ۲۰ میلی‌متر است.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا