سنگ شکن معدن

دستگاه آسیاب گلوله ای بالمیل

دستگاه آسیاب گلوله ای

دستگاه بالمیل که در زبان فارسی به آن آسیاب گلوله ‌‌ای گفته می ‌شود در حقیقت سیلندری چرخان است که مواد معدنی درون آن ریخته می ‌شود و براثر چرخش سیلندر عمل خردایش انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دستگاه بالمیل از متداول ترین آسیاب های مورد استفاده در صنعت، جهت خرد و پودر کردن انواع مواد معدنی از قبیل سیلیس، آهک، مس، سرب، روی، سیلیکات، سیمان، پودر سنگ، و شیشه استفاده می شود.

به عبارتی دیگر، در واقع از بالمیل بطور گسترده ای در خطوط تولید پودرهایی مانند مس، سرب، روی، آهن ، سیمان، سیلیکات، مواد نسوز، مواد ساختمانی و سایر کانی های فلزی و غیرفلزی استفاده می گردد.

عمل بالمینگ به منظور خرد کردن مواد به اندازه ذرات کوچک و گاه نانو استفاده می ‌شود. در آسیاب گلوله ‌‌ای، خرد کردن یک عمل دائم بوده و تا زمانی که مواد به اندازه کافی خرد نشود بالمیلینگ به اتمام نمی ‌رسد. بالمیلینگ یک اصطلاح است که برای نرم کردن و خرد کردن هر ماده‌ای حتی در آزمایشگاه‌ ها استفاده می‌ شود.

ایده آسیاب توپی که گاه به آن آسیاب گلوله‌ ای گفته می‌شود یک ایده باستانی است و از زمان باستان به کار گرفته می ‌شده است. اما به طور مشخص از دهه 1870 به کار گرفته شده است. از این دستگاه در آن سال ‌ها برای خرد کردن سنگ چخماق استفاده می ‌شد. بالمیل به دوگونه در کارخانه‌ها وجود دارد:

  • بالمیل پیوسته: سیلندر به شکل مخروطی است.
  • بالمیل ناپیوسته: بالمیل ناپیوسته به شکل یک سیلندر استوانه‌ای ساخته می‌شود.

مزایای بالمیل گلوله ای

هر فرایندی که در صنعت به طور مدام تکرار و به کار گرفته می ‌شود بی ‌گمان دارای مزایای مختلفی است که اربابان صنایع از آن استفاده می ‌کنند. تداوم استفاده از آسیاب گلوله ‌ای به‌ گونه ‌ای است که موجب مزیت‌های مختلف می‌شود از جمله مهمترین مزایا می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محصول با آسیاب بالمیل گلوله ای
  • در دستگاه بالمیل به دلیل کنترل سرعت و حرکت، میزان چرخش مواد روی هم مشخص است. برای همین مواد خروجی از آسیاب گلوله‌ ای دارای کیفیت یکسانی خواهند بود.
  • زمانی که مواد داخل سیلندر در حال چرخیدن است بسته به جنس و قطر مواد، سرعت چرخش سیلندر تغییر خواهد کرد. یعنی بسته به این‌که چه نوع ماده ‌ای در داخل سیلندر ریخته می ‌شود و قطر آنها چه مقدار است، کارشناس سرعت متغیری را انتخاب خواهد کرد که براساس سرعت میزان برخورد مواد نیز متفاوت خواهد بود و خرد شدن نیز شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا