سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی تک بازویی

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی تک بازویی مناسب برای معدن شن و ماسه با ظرفیت محدود تر است. این دستگاه دارای قدرت بسیار بالا در خردایش سنگ و کانی ها و قیمت ارزان است.

نوشته های مشابه

بهتر است برای مقدمه توضیح مختصری در مورد انواع سنگ شکن فکی و نحوه عملکرد آنها به صورت مختصر اشاره کنیم و شفاف سازی در مورد سنگ شکن فکی تک بازویی ارائه دهیم.

سنگ شکن فکی از نوع سنگ شکن های اولیه است که در معادن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه سنگ شکن های فکی به وسیله دهانه ورودی بار در بالای دستگاه تعیین می شود. سنگ شکن های فکی از یک فک ثابت و از یک فک متحرک تشکیل شده است. حرکت فک متحرک از طریق یک شافت خارج از مرکز که توسط سمهه به موتور متصل است تامین می شود.

از سنگ شکن ها برای تکه و خرد کردن سنگ ها استفاده می شود و هر سنگی بسته به میزان سختی و سایر ویژگی ها در فرایند خرد شدن دارای واکنش های متفاوتی است. انواع سنگ شکن ها بسته به نوع کارکرد سنگ ها خود به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند. این دستگاه های سنگ شکن در دو مدل مهم فک ها تقسیم بندی به شکل زیر دارند:

  • دستگاه سنگ شکن فکی تک بازویی
  • دستگاه سنگ شکن فکی دو بازویی

فکی تک بازو

در دستگاه سنگ شکن فکی تک بازویی فک ها به سمت بالا و پایین، جلو و عقب حرکت می کنند و به دلیل اینکه حرکت آرامی دارند، فشار کمتری روی سنگ ها در هر دو فک وارد می شود، همچنین فشار بر روی فک ها کمتر ازنوع دو بازویی است. دهانه تغذیه کوچکی دارند و مناسب برای سنگ های سخت است.

‌با حرکت فک مواد تحت تاثیر نیروی فشاری و گاه ضربه یا برشی فرار می گیرند و خرد می شوند. فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه می نامند.

مزایای دستگاه فکی

  • قدرت و ظرفیت بالا در خردایش سنگ ها
  • ساخت قطعات سایشی از جمله شانه ها و بغل بند ها از جنس فولاد منگنزی
  • ساختمان مستحکم و مقاومت بالا
  • یک دست بودن بار خروجی
  • قابلیت تنظیم دهانه خروجی
  • راندمان بالا و کاهش هزینه نگهداری با داشتن سیستم روغن کاری
  • تعویض سریع و آسان قطعات یدکی

تفاوت انواع دستگاه آلات فکی

دستگاه آلات فکی در ابتدای خط تولید قرار می گیرد پس برای معادنی که مواد اولیه آن از دل کوه به دست می آید بسیار مناسب است. در واقع دستگاه آلات فکی در جهت خردایش انواع سنگ های معدنی و تبدیل به شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد و از قدرت و ظرفیت زیادی در این زمینه برخوردار است.

اما آنچه سبب تفاوت انواع دستگاه آلات فکی شده، تفاوت در تعداد بازوهای دستگاه است. زیرا در دستگاه الان فکی تک بازویی و دو بازویی، سنگ ها در بین دو فک ثابت و متحرک تکه تکه شده و خرد می شوند. پس تنها تفاوت اصلی انواع دستگاه آلات فکی تفاوت در ظاهر و تعداد بازوهای دستگاه آلات فکی است.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا