سنگ شکن فکی

انواع سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی از نوع سنگ شکن های اولیه است که در معادن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه سنگ شکن های فکی به وسیله دهانه ورودی بار در بالای دستگاه تعیین می شود. سنگ شکن های فکی از یک فک ثابت و از یک فک متحرک تشکیل شده است. حرکت فک متحرک از طریق یک شافت خارج از مرکز که توسط سمهه به موتور متصل است تامین می شود.

نوشته های مشابه

‌با حرکت فک مواد تحت تاثیر نیروی فشاری و گاه ضربه یا برشی فرار می گیرند و خرد می شوند. فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه می نامند.

دستگاه های سنگ شکن فکی انواع گوناگونی دارند که نوع تک بازویی و دو بازویی آن شامل این انواع است.

سنگ شکن فکی تک بازو

در دستگاه سنگ شکن های فکی تک بازو فک ها به سمت بالا و پایین، جلو و عقب حرکت می کنند و به دلیل اینکه حرکت آرامی دارند، فشار کمتری روی سنگ ها در هر دو فک وارد می شود، همچنین فشار بر روی فک ها کمتر ازنوع دو بازویی است.  دهانه تغذیه کوچکی دارند و مناسب برای سنگ های سخت است.

‌با حرکت فک مواد تحت تاثیر نیروی فشاری و گاه ضربه یا برشی فرار می گیرند و خرد می شوند. فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه می نامند.

در حالت کلی دستگاه سنگ شکن فکی تک بازو دارای مزایایی است که شامل موارد زیر است.

  • قدرت و ظرفیت بالا در خردایش سنگ ها.
  • ساخت قطعات سایشی از جمله شانه ها و بغل بند ها از جنس فولاد منگنزی.
  • ساختمان مستحکم و مقاومت بالا.
  • یک دست بودن بار خروجی.
  • قابلیت تنظیم دهانه خروجی.
  • راندمان بالا و کاهش هزینه نگهداری با داشتن سیستم روغن کاری.
  • تعویض سریع و آسان قطعات یدکی.

سنگ شکن فکی دو بازو

دستگاه سنگ شکن فکی دو بازویی ساختار ظاهری متفاوت با نوع دیگر خود دارد و بدین ترتیب که دو فک بازو به طور هماهنگ و نوسانی به سمت جلو و عقب در حرکت هستند و دهانه تغذیه بزرگتری به نسبت نوع تک بازو دارند و فشار بالاتری عمده کاربرد این نوع برای سنگ های خیلی سخت است.

نوع و شکل حرکت نوسانی در فک های دستگاه های سنگ شکن فکی دو بازویی مشخص است و این فک ها به طرف عقب و جلو نیز حرکت می کنند. دستگاه سنگ شکن فکی دو بازو برای سنگ های سخت و بسیار سخت استفاده می شود و فشار بین دو بازو بیشتر است.سایز دهانه سنگ شکن فکی دو بازویی توسط شکل و اندازه مستطیل شکل دهانه ورودی بالای دستگاه سنگ شکن فکی دو بازو تعیین می شود.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا