سنگ شکن معدن

دستگاه سرند ماسه بادی

دستگاه سرند

دستگاه سرند ماسه بادی یا آبگیر به منظور آب گیری و افزایش کیفیت ماسه تولید شده از تجهیزات شستشوی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه سرند ماسه بادی وظیفه تفکیک مواد ریزدانه و افزایش ارزش ماسه تولیدی در معادن شن و ماسه را دارد.
شستشوی ماسه در این دستگاه پس از ماسه شوی حلزونی صورت می گیرد. به گونه ای که ماسه به همراه ریزدانه (ماسه بادی) توسط ماسه شوی حلزونی با آب ترکیب می شود.

نوشته های مشابه

خروجی آن بروی تور های ضد سایش پلی اورتانی در حال ارتعاش انتقال می یابد. به سبب ارتعاش ایجاد شده در سرند، مصالح آبگیری و حجم زیادی از آب مازاد داخل مصالح خارج می شود. سرند خشک کن کیفیت ترکیب سنگ را افزایش می دهد. این دستگاه به عنوان ماسه شوی به تنهایی نیز قابل استفاده می ‌باشد.

دستگاه سرند ماسه بادی یا آبگیر، آب اضافه ترکیب سنگ را می گیرد. بعد از مرحله شستشو توسط ماسه شور های حلرونی، پشت ماسه شور قرار می گیرد. در نتیجه مواد به همراه آب تخلیه ماسه شور وارد خشک کن می شوند.

حرکت معکوس مواد به سمت بالا و توری های ریز روی سرند خشک کن که اندازه آن بین 100 میکرون تا 300 میکرون است، باعث می شود ذراتی که داخل آب هستند، تا سایز منافذ توری خشک کن از آب جدا سازی شده و به مصالح اضافه شوند.

مزایای استفاده از سرند ماسه بادی

از مزایای استفاده از دستگاه سرند ماسه بادی می توان به افزایش ارزش ماسه ایی محصولات تولید شده در معادن شن و ماسه اشاره نمود. در این معان شستشوی ماسه‌ ها بوسیله ماسه شوی حلزونی صورت می پذیرد.

فرآیند شست و شو به گونه ایی است که مواد سنگی و شن و ماسه همراه با ریزدانه ها که به آنان ماسه بادی نیز گفته می شود، توسط ماسه شوی حلزونی با آب ترکیب می شوند. سپس مواد خروجی از این دستگاه بر روی یک دستگاه سرند ویبره ای که ضد سایش هم هست، جریان می یابند.
به دلیل ارتعاش و لرزش موجود در دستگاه سرند، مواد آب گیری شده و خشک می شوند. این عملیات به این دلیل لازم و ضروری می باشد که در زمان شست و شوی ماسه ها، آب گل آلود برخی مواد مفید و قابل استفاده را که ابعاد ریزتری دارند را از ماسه ها جدا می کند. ماسه های تولید شده نیز چون در هنگام خروج آب زیادی به همراه دارند، در تولید معضل ایجاد می کنند.

 کاربرد و موارد استفاده از دستگاه سرند آبگیر

دستگاه سرند آبگیر یا ماسه بادی برای آب گیری و دانه بندی مواد سنگی در کارخانه های فرآوری مواد معدنی و معادن و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد معدنی از شن و ماسه و سنگ آهن و سیلیس تا طلا و سرب و روی را شامل می شوند.

کاربرد سرند خشک کن در صنعت به این شکل می باشد که پس از شست و شوی مواد در خط تولید، آنها را از روی این دستگاه سرند عبور می دهند. تا از مقدار رطوبت آن ها بکاهد. این رطوبت را به حدود 2 درصد برساند. کاهش رطوبت موجب افزایش کیفیت مصالح می گردد. همچنین باعث می شود ذرات ریزتری که نامناسب هستند نیز از ترکیب جدا شوند.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا