سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی در مشهد

سنگ شکن فکی

چهار نوع سنگ شکن موجود است که فکي، ژيراتوري، مخروطي و غلطي نام دارد. سنگ شکن فکی موجود در مشهد بسیار پرکاربرد است و در زمینه خردایش و تولید شن و ماسه و سایر محصولات سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. از دستگاه سنگ شکن فکی در مشهد، غالباً در صنايع و کارخانجاتي که خيلي بزرگ هستند استفاده مي شود.

نوشته های مشابه

 در مرحله سنگ شکنی با دستگاه سنگ شکن فکی در مشهد، مقدار زیادی غبار و گرد و خاک ناشی از خرد کردن سنگ ها ایجاد می شود که این غبارها را با استفاده از شبکه های بگ فیلتر جمع آوری می کنند.

اجزای تشکیل دهنده سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکي از اجزاي مختلفي تشکيل شده است که شامل موارد زير مي شود:

  1. طيار
  2. فک ثابت
  3. فک متحرک
  4. فيدر: خوراک دهنده است و باعث مي شود مواد به صورت کنترل شده وارد فکي شوند.
  5. محور ياتاقان: قسمتی است که به حرکت ضربه ای فکی کمک می کند.
  6. پيچ تنظيم دهانه: برای تنظیم اندازه ی دهانه
  7. ضامن: کنترل کننده ی حرکت های فک متحرک
  8. آسترهاي قابل تعويض فک: مانع خوردگی لایه فلزی فک ها می شوند.

وقتي اين اجزا کنار يکديگر قرار مي گيرند به يک دستگاه قدرتمند تشکيل مي شوند که مي تواند سنگ هايي با اندازه حدود 1 متر را به سنگ هاي با اندازه 5 سانتي متر تبديل کند. يکي از علت هايي که سنگ ها بزرگ بايد شکسته شود، اين است که مواد معدني با ارزش در درون مواد بي ارزش که به آن ها گانگ مي گويند گير افتاده اند و يا به مواد بي ارزش، چسبيده اند.

سنگ شکن فکی دبل

دستگاه سنگ شکن فکی دبل برای خردایش مقادیر بسیار زیاد سنگ های سخت و محکم طراحی شده است. سنگ شکن فکی دبل مجهز به سیستمی از اهرم های توگل است که به سمت بالا و پایین بوسیله یک شاتون و شفت اکسنتریک حرکت می کند. حرکات کششی و خمشی متناوب موجب حرکات نوسانی شانه متحرک می شود. فشار لازم جهت خردایش مواد زمانی که فک متحرک به سمت جلو در محفظه خردایش حرکت می کند، ایجاد می شود . این فرایند بوسیله دندانه های موجود بر روی شانه های دستگاه تقویت می شود.

هنگامی که شانه متحرک دستگاه سنگ شکن فکی دبل به عقب برمی گردد، مواد خرد شده از شکاف پایین محفظه خردایش خارج می گردند. در این نوع سنگ شکن ها شفت اصلی دستگاه در محلی بالاتر نسبت به سنگ شکن های فکی معمولی قرار دارد و نسبتا کمی بالاتر از دهانه ورودی آن است. این بدین معنا است که حرکت در بالای شانه متحرک نسبتا بزرگ است و همچنین جهت حرکت شانه متحرک نسبت به شانه ثابت تقریبا عمودی است که این امر موجب کاهش اصطکاک بین مواد و شانه ها شده و سبب طول عمر شانه ها می گردد.

حرکت بزرگ در بالای محفظه خردایش، ورود مواد به داخل محفظه و در نتیجه فرایند خردایش را تسهیل می کند و بدین ترتیب ظرفیت دستگاه افزایش می یابد. سنگ شکن فکی جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد، و به منظور خرد کردن سنگ های بزرگ و تهیه خوراک در ماشین آلات دیگر بکار گرفته می شود.
این سنگ شکن ها بدلیل قرار گرفتن در معرض سایش به گونه ای خاص طراحی شده و همچنین جنس این مواد را از فولاد منگنزمولیبدندار انتخاب شده است که باعث افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه می شود.
فرآیند خردایش در سنگ ‌شکن فکی میان دو شانه‌ی فک اتفاق می ‌افتد. بار ورودی بین شانه‌ی ثابت و متحرک قرار می ‌گیرد. با نیرویی که از چرخش الکتروموتور به توگل انتقال می‌ یابد، شانه‌ی متحرک عقب کشیده می‌ شود و فنر فشرده می ‌گردد. با رسیدن به لحظه‌ی برگشت فک متحرک، فنر نیز عمل کرده و با شدت فک متحرک را به جلو می ‌راند و خردایش با ضربه‌ای که فک متحرک به بار وارد می ‌کند خرد شده و به پایین می‌ ریزد.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا