سنگ شکن فکی

انواع سنگ شکن های فکی معادن ايران

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی از مهمترین نوع سنگ شکن ها است که معمولاً به عنوان سنگ شکن اولیه در معادن مورد بهره برداری قرار می گیرد. این سنگ شکن جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه استفاده می شود، این سنگ شکن ها بدلیل قرار گرفتن در معرض سایش به گونه ای خاص طراحی شده و همچنین جنس این مواد را از فولاد منگنزدار انتخاب شده است که باعث افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه شده است.

نوشته های مشابه

اندازه سنگ شکن های فکی بوسیله دهانه ورودی بار در بالای دستگاه تعیین می شود برای مثال در سنگ شکن فکی مدل ۱۲٠x۱٠٠، دهانه ورودی بار ۱۲٠ سانتی متر در۱٠٠ سانتی متر می باشد. سنگ شکن فکی ابعاد سنگ های ورودی به دستگاه را از طریق تحت فشار قرار دادن آنها کاهش می دهد. شانه ثابت فک بر روی یک سطح ثابت قرار گرفته در حالی که شانه متحرک تحت نیرویی که توگل به آن وارد می کند به سنگ ها ضربه وارد می نماید. فضای پایینی بین فک ثابت و متحرک، دهانه خروجی فک یا حداکثر اندازه بار خروجی فک را تعیین می کند.

سنگ شکن فکی معادن ایران اولین دستگاهی‌ است که در خط فرآوری سنگ‌های معدنی نصب شده و وظیفه کوچک‌کردن سنگ‌های بزرگ به قطعاتی کوچک را بر عهده خواهد داشت. سنگ شکن فکی توانایی خردایش سنگ‌هایی با اندازه بالاتر از ۱۵۰ میلی‌متر را دارد. بسته به اندازه دهانه ورودی این سنگ شکن، نوع آن تعیین می‌شود؛ به طور مثال سنگ شکن فکی مدل ۱۰۰*۸۰ دارای اندازه دهانه ورودی ۱۰۰ سانتی‌متر در ۸۰ سانتی متر خواهد بود که به هنگام خرید باید به نوع آن توجه کنید. عمل خرد کردن سنگ‌ها در سنگ شکن فکی توسط دو فک ثابت و متحرک انجام می‌شود. پس از ورود مواد معدنی به داخل دستگاه، شانه ثابت فک در سر جای خود قرار گرفته و شانه متحرک با حرکت به سمت فک ثابت، به سنگ‌ها فشار وارد می‌کند که نتیجه آن کوچک شدن اندازه آن‌ها است.

در قسمت پایینی فک ثابت و متحرک، دهانه خروجی دستگاه وجود دارد که مطابق با اندازه مورد نیاز خط تولید تنظیم شده است. تا زمانی که مواد ورودی به آن اندازه نرسند، در داخل سنگ شکن باقی خواهند ماند و توسط دو فک به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌شوند. دو شانه متحرک و ثابت با کمک فک بند به دستگاه متصل شده‌اند که تعویض فک‌ها را ساده‌تر می‌کنند.

 بیشتر قطعات سنگ شکن فکی معادن ایران از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر ضربات و سایش وارد شده از سمت سنگ‌ها مقاومت لازم را نشان دهند. البته به مروز زمان ممکن است برخی از قطعات دچار سایش شوند و کارایی اولیه خود را از دست بدهند؛ توصیه می‌کنیم در این شرایط سریعا آن قطعه را تعویض کنید تا دستگاه کارایی اولیه خود را باز یابد و از سمت دیگر سرعت خط تولید افزایش پیدا کند.

سنگ شکن فکی معادن ايران به سیستم روغن کاری مجهز است که افزایش طول عمر آن را به همراه خواهد داشت. علاوه بر عمر مفید طولانی، تعویض قطعات این دستگاه به آسانی انجام گرفته و دردسر زیادی ندارد. 

انواع سنگ شکن فکی

یکی از بهترین سنگ‌شکن ‌های اولیه کارخانجات، سنگ شکن فکی است که برای سنگ‌های بسیار سخت هم کاربردی خواهد بود و در اولین مرحله خط تولید جای می‌گیرد. سنگ شکن فکی جهت خرد کردن سنگ‌های سخت و  مواد معدنی که از دل کوه استخراج می‌شوند، بسیار مفید عمل خواهد کرد و در هر ساعت حدود ۶۰۰۰ تن سنگ را به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کند.

  • سنگ شکن فکی ۹۰*۱۱۰
  • سنگ شکن فکی ۸۰*۱۰۰
  • سنگ شکن فکی ۶۳*۱۰۰
  • سنگ شکن فکی ۹۰*۶۰
  • سنگ شکن فکی ۵۵*۸۰
  • سنگ شکن فکی ۹۰*۴۰
  • سنگ شکن فکی ۴۵*۶۰

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا