سنگ شکن معدن

خرید سرند ماسه شویی

سرند ماسه شویی

دستگاه سرند یکی دیگر از دستگاه‌های کارخانه ها از جمله معادن شن و ماسه می‌باشد، دستگاه سرند برای تفکیک یا بیختن خاک از شن ماسه و یا دانه بندی شن در سایز های متفاوت کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دستگاه سرند بیشتر در خطوط فرآوری کارخانه‌ها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. که همان‌طور که می‌بینید این دستگاه برای خطوط شن و ماسه و معادن نیز کاربرد دارد، سرند در لغت به معنای غربال، خاکبیز تعریف شده است که با الک کردن متفاوت می‌باشد. در واقع سرند وسیله‌ای برای جدا کردن تمام ضایعات و مواد زائدی که ممکن است با مواد اصلی و اولیه مخلوط شده باشد، مورد استفاده قرارگیرد. دستگاه سرند در واقع تمام ناخالصی های موجود را جداسازی می‌کند. دستگاه سرند می‌تواند با توجه به نیاز کاربری شما جداسازی مواد را از چند میکرون تا چند سانتی متر انجام دهد.

از دستگاه سرند در بخش‌های مختلف فرآوری جهت طبقه‌بندی و دانه‌بندی نمودن مواد خروجی و ورودی استفاده می‌شود که به طور معمول جهت مواد درشت دانه و برای طبقه‌بندی مواد ریز کمتر از ۵۰۰ میکرون از هیدروسیلکون‌ها می‌توان بهره برد. دستگاه سرند جایگاه ویژه و کاربردی در معادن و کارخانجات دارد، در معادن سرند جهت جداسازی کانی٬ها، شن و ماسه مورد استفاده قرا می‌گیرد. سرند برقی جایگزین الک یا سرند قرار گرفته و این تکنولوژی جدید باعث شده در هر ساعت چندین تن شن و ماسه به راحتی جداسازی شوند.

نکته مهمی که دستگاه سرند می‌توان به آن اشاره کرد سرند برای جلوگیری از اتلاف انرژی و برای بالا بردن بازدهی تولید، ظرفیت و کیفیت تولید نیز استفاده می‌شود. برای اینکه شن و ماسه با ابعاد مشخص از جداسازی شوند سطح دستگاه سرند را شیبدار تولید می‌کنند. موتور الکتریکی سرند که باعث نیروی محرکه دستگاه می‌باشد، این کار را انجام می‌دهد. جهت خرید سرند ماسه شویی راه های متفاوتی است.

برای خرید حضوری می‌توان به مراکز فروش موجود در سراسر کشور مراجعه کرد و یا برای خرید های غیر حضوری می توان به صورت آنلاین و سفارشی اقدام به خرید نمود.

قطعات دستگاه سرند

سرند از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی است که محدود به صنعت خاصی نیست، در هر کارخانه‌ای که نیاز به دانه‌بندی مواد باشد، از سرند بهره می‌برند. این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده که به دلیل برخورد دائم با مواد، امکان سایش یا خرابی آن‌ها وجود دارد. اگر قطعه تحلیل رفته یا خراب را تعویض کنید، سرند به حالت اولیه خود برگشته و بازدهی بالایی خواهد شد در نتیجه تعویض قطعات فرسوده سرند باعث بالا رفتن راندمان کاری دستگاه می‌گردد. مهم‌ترین قطعات سرند عبارتند از:

  • توری سرند: این توری از جنس فولادی پر کربن ساخته شده و در کارخانجات تولیدی شن و ماسه، زغال سنگ و آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • بلبرینگ سرند: هر سرند بلبرینگ خاص خود را می‌طلبد و به هنگام سفارش باید به اندازه سرند توجه کنید.
  • یاتاقان سرند: این قطعه از جنس چدن سخت ساخته می‌شود و با توجه جنس متریال اولیه، دارای طول عمر بالایی است.
  • لنگر سرند: لنگر هم مانند یاتاقان از چدن تولید شده و کیفیت بسیار خوبی دارد.
  • توری سرند
  • شفت اصلی سرند
  • گاردان سرند

انواع سرند

سرند های صنعتی را از جنس فولاد مستحکم می سازند. این نوع سرندها دارای توری هایی با طول و عرض های متفاوت هستند که هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند. در ادامه به معرفی انواع سرند صنعتی و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم شد. انواع سرند صنعتی عبارت اند از:

سرندارتعاشی یا ویبره ای

سرند‌ ارتعاشی یا ویبره ای دارای ساختمان محکم و مقاومی هستند که از آن برای جدا سازی مواد از ۳۵۰ میلی متر تا ۵۰۰ میکرون استفاده می شود. این نوع از دستگاه های سرند صنعتی دارای قابلیت نصب و تعویض سریع و آسان توری با استفاده از کرپی هستند.

سرند‌ گریزلی

سرندهای گریزلی را از جنس فولاد ضد سایش می سازند تا در برابر ساییده شدن مقاوم باشد. این نوع سرند صنعتی دارای شبکه هایی با سطح مقطع ذوزنقه و برای الک کردن دانه های درشت تر کاربرد دارند.

سرند شاتونی

سرند‌شاتونی یا سرند‌ رفت و برگشتی از لحاظ عملکرد شبیه به الک های دستی هستند؛ به این صورت که با حرکت های رفت وبرگشتی، باعث جدا سازی مصالح می شوند. این نوع سرند معمولا برای کارخانه های کوچک و یا متوسط مورد استفاده قرار می گیرید.

با ما در ارتباط باشید:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا